Dózsa Gergely (az ÉrMe Budapest Klub tagja) a Computerworld magazinban publikálta a cikket, melynek nagy részét itt is közöljük.
Hogyan hasznosítsuk, alkalmazkodjunk mai világunk információbőségéhez és áradatához? Hogyan vesszük észre, hogy valami nem jól működik bennünk? Az informatikai szektorban működők, illetve a fiatalok különösen kietettek az új kihívásoknak, mivel nyitottabbak az információt hordozó csatornák használatára, szívesebben használják, hasznosítják azokat.
(...)
Ügyfelem egy 10 fős cég ügyvezetőjeként már 3 hónapja nem tudta hozni a havi profitterveket, sőt annak csak töredékét érte el (pedig az értékesítés az ő kezében van). Már a cég eladásán, beolvasztásán gondolkodott. Munkájába belefáradt, nem látta, hogyan tudna ezen változtatni, de mindenképpen el akarta érni célját. Együttműködésünk során elmesélte, hogy minden lehetőséget próbál megragadni, de alig jön össze valami. Még keserűbbé tette őt egy előző évi ki nem fizetett munkájuk. Beszámolt arról is, hogy nagyon sokszor nézi telefonján a leveleket, próbál válaszolni, és minden csatornán pásztázza a bejövő információkat.... kevés sikerrel.
A valóságban mivel minden bejövő információra (túlzottan, már-már fókusz nélkül) figyelt, egyrészt belefáradt munkájába, egyre kevesebb ideje maradt pihenésre, másrészt összpontosítás nélkül sok információt el is veszített (volt olyan e-mailcíme, amit nem nézett meg egy hétig, és így munkáról maradtak le). Coachként kérdéseimmel segítettem, hogy tisztázni tudja céljait (beleértve a magánéletieket is). Mivel napjai már szétfolytak, a munka-pihenés egyensúlyát állítottuk be első körben. Ennek beállásával párhuzamosan felmértük erőforrásait, lehetőségeit céljának megvalósításához. Mivel így önismerete, tisztánlátása fejlődött, fókuszálva, aktívan foglalkozott célja elérésével. A 1,5 hónapos együttműködésünk végére kiegyensúlyozódott, mivel volt ideje pihenni, rendelkezésére álló eszközök (pl.: okostelefon) már nem pótcselekvésének tárgyai voltak, hanem tényleges eszközök céljai elérése érdekében. Több energiával rendelkezett, egyre több ötlete lett. Olyan fantasztikus üzletszerzési ötletek merültek fel benne, amivel rá 2 hónapra már behozta az elmaradásokat és a mai válságos időben egy nagyon bíztató év elé néz.
Ebben az esetben 4 kulcspontot összegeztem magamnak, amivel ügyfelemet támogattam:
1. Fontos, hogy valaki aktív vagy reaktív, azaz csak reagál az eseményekre vagy céljai felé megy aktívan. Igazi eredményeket akkor tudunk elérni, ha aktívan cselekszünk céljaink érdekében.
2. Ahhoz, hogy céljait el tudja érni, fontos azokat tisztázni, minél egyértelműbben látnia, és akár támogatással vagy anélkül megtenni a lépéseket.
3. Az eredményhez szüksége van erőforrásokra és ehhez a belső erőforrások különösen fontosak. Maga a mobiltelefon nem erőforrás, hanem egy eszköz céljai elérése érdekében.
4. Coachként, szakértőként biztosítottam a szakmai hátteret és alapokat a fejlődéshez.
És tényleg butítanak-e az okostelefonok? ... Ha hagyjuk, akkor megtehetik, de önmagukban nem...
Dózsa Gergely
Business Coach
Coachok Szakmai Közösségének tagja
www.dozsagergely.hu