A szemétből senki nem lop ki egy szerződéstervezetet – legalábbis a legtöbben ezt feltételezzük... De milyen következményei lehetnek, ha mégis megtörténik? És ki felel ezekért?
Iratmegsemmisítési szolgáltatásra minden cégnek szüksége lehet, lehet bármilyen kicsi a vállalkozás. A döntés nem a mérettől függ, hanem attól, hogy mennyire érzékeny adatokkal dolgoznak, azaz mennyire fontos az adott helyen a hulladékba kerülő iratok biztonságos megsemmisítése. „Természetesen van egy alapköltség, aminél olcsóbbak nem tudunk lenni: egy darab gyűjtőkonténer kiszállítása és elszállítása is kerül valamennyibe, a helyszíntől is függően. Aki rá tudja szánni ezt az összeget, annak már tudunk szolgáltatást nyújtani" – mondta az ÉrMehálónak nyilatkozva Komáromi György, a Septett Kft. tulajdonos-ügyvezetője, az ÉrMe Budapest Klub tagja. Mint hozzátette, a megsemmisítés bizonylatolásának igénye is fontos szempont lehet: „Én felelősséget vállalok azért, hogy helyreállíthatatlanul megsemmisítem az adatokat, amiről hivatalos céges igazolást adok."
A cég prospektusából kiderül az is, hogy érdemes a papírjainkon szereplő adataink védelmére figyelmet fordítanunk, ugyanis az adatlopások jelentős részét nem az elektronikusan, hanem a papír alapon tárolt dokumentumok felhasználásával okozzák. (Annak tudatosítása pedig már a társadalmi felelősség szempontjából is fontos, hogy például évente 16 millió fát vágnak ki Európában csak a papírszámlákhoz, Magyarországon pedig 720 ezer tonna papírt használunk fel évente, fejenként 170 kg-ot, de ennek csak csekély részét hasznosítják újra – a Septett Kft. ez utóbbiról is gondosklodk a biztonság garantálásán kívül.)
Hogyan működik tehát a Septett szolgáltatása?
1. Az első lépés természetesen a megrendelés. Telefon: +36 70 326 0457, email: septett[kukac]septett.hu
2. A Septett elhelyezi az adott helyen a biztonságos gyűjtőkonténereket. Ezek irodabarát méretűek, esztétikusak, a munkát semmilyen szempontból nem zavarják. Papírból készülnek (tehát ezek is újrahasznosíthatók), fém biztosítógyűrű garantálja, hogy ne sérüljön a doboz.
„A plomba arra biztosíték, hogy a konténert ne lehessen roncsolásmentesen kinyitni és visszacsukni, tartalmához hozzáférni. Maga a plomba vonalkóddal van ellátva, tehát az sem fordulhat elő, hogy illetéktelen személy kicseréli azt" – tette hozzá kérdésünkre válaszolva Komáromi György.
3. A megtelt konténereket a biztonsági előírásoknak megfelelően elszállítják.
4. Ezután következik a teljes iratmegsemmisítés: a dokumentumokat 3,8 mm széles csíkokra vágják. „Ez bőven elegendő arra, hogy semmit se lehessen elolvasni a papíron szereplő szövegből, és – mivel a konténerek tartalma keveredik is – ezekből már lehetetlen helyreállítani az eredeti dokumentumot" – fűzte hozzá a Septett ügyvezetője.
Elvileg lehetőség van arra is, hogy a megrendelő akár személyesen felügyelje a megsemmisítést, bár erre ritkán van tényleges igény. „Emlékszem, egyszer kötvényeket kellett megsemmisítenünk; ahhoz például egy egész bizottság kivonult" – idézett fel egy kivételt Komáromi György. Az esetek túlnyomó többségében azonban elegendő biztosíték, hogy a vonalkódos azonosítónak köszönhetően minden konténer útját követni lehet.
Ehhez jön még a bizalom, amit a Septett Kft.-nél bevezetett ISO 9001-es minőségbiztosítási rendszerre alapozhatunk, illetve a több mint tíz éves tapasztalatra, melynek köszönhetően olyan cégeket említhetnek referenciáik között, mint a Bank Austria Creditanstalt, a Unicredit Bank, a HVB Bank, a Bay, az Ex Ante Integrated Consulting Group, és a Pioneer Investments.
Kapcsolatfelvétel a Septett Kft.-vel:
telefon: +36 70 326 0457,
email: septett[kukac]septett.hu
honlap: http://septett.hu
B. G.