Bejelentkezés
English
ÉrMeHáló
||
Főoldal | Hírek

Az adós akkor nem fizet, ha megengedjük neki

2014. 01. 31.

Dr. Antolik Gyula: Általában nem kell eljutni a bírósági eljárásig. 

 

„Azt a számlát fogja először kifizetni az adós, amit hamarabb követelünk tőle" – hangsúlyozta az időben megkezdett követeléskezelés fontosságát az Érmehálónak nyilatkozva dr. Antolik Gyula, a Credit Controll Kft. tulajdonos-ügyvezetője, az ÉrMe Budapest Klub tagja.

 

– A Credit Controll Kft. egyik fő tevékenysége a követeléskezelés. Lehet emberségesen, erősebben fogalmazva: „keresztény módon" pénzt behajtani?

 

– Nem szeretem a „behajtás" szót, mert teljesen elrugaszkodott sztereotípiák kapcsolódnak hozzá, és sokan már a szó hallatán alvilági verőemberekre és rászorulónak nyújtott uzsorakamatra asszociálnak. Cégünk munkáját szigorú etikai szabályzatok szerint végzi, partnereink pedig olyan cégek vagy magánszemélyek, akiknek tartoznak: őket védjük. Partnereink akár bajba is kerülhetnek, ha nem jutnak időben a pénzükhöz: fizetésképtelenné válhatnak, hitelfelvételre kényszerülhetnek, dacára annak, hogy munkájukat becsülettel, tisztességgel, jó minőségben és pontosan végezték el.

 

– Mi a lényege egy követeléskezelési eljárásnak?

 

– Régebben láttam egy filmet. Egy ügyvédről szólt, aki negyven éve nem volt bíróságon. Kérdezhetné bárki, hogy milyen ügyvéd az ilyen? A válasz egyszerű: olyan, aki bírósági tárgyalás nélkül is el tudja érni célját. Leültette a feleket, és mindent megoldott az íróasztal mellett. A mi munkánkat is sokban tudnám ehhez hasonlítani. A minket megkereső hitelező – mielőtt jogi eljárásra adná a fejét – igénybe vesz egy alvállalkozót, aki tárgyal az adóssal és megoldási javaslatokat kínál a tartozás rendezésére. Jogi eljárásig általában csak a legvégső esetben jutunk el, amennyiben az adós minden egyéb megoldási javaslatot elutasít. A hitelezőknek sok esetben nincs elegendő kapacitásuk és szaktudásuk ahhoz, hogy egyeztetések útján megfelelő megoldásokig jussanak, ezért kérik segítségünket. Nagyon fontos emellett, hogy az adós ne csak fizessen, hanem továbbra is vevő maradjon.

 

– Van olyan, hogy az adós nem fizet?

 

– Az adós akkor nem fizet, ha megengedjük neki. Ha azt érzi, nincs következménye annak, ha nem fizet. Minél hosszabban nem követeljük tőle a tartozás kiegyenlítését, annál hamarabb kerül komfortzónáján kívülre a dolog, és egyre kevésbé fogja azt gondolni, hogy fizetnie kellene.

 

Az adós akkor nem fizet, ha megengedjük neki


– Hogyan néz ki az ügykezelés folyamata?

 

– Egy átlagos ügy általában 90 napon belül lezárul, ha időben tudjuk kezdeni a követeléskezelést, általában fizetéssel. Ha hónapokig csak várok, majd összeszedem a kifizetetlen számláimat, és odaadom egy cégnek, hiába várom a csodát. Nem vagyunk ugyanis varázslók; csak a jól felépített folyamatokban hiszünk. Ezért minden partnerünknek hangsúlyozzuk: ha már házon belül felszólították az adóst, és nem volt hajlandó fizetni, keressenek meg minket már az ügy kezdeti szakaszában. A követeléskezelés a 30. és a 45. nap között a lehető leghatékonyabb és a legolcsóbb, ilyenkor 90% feletti a sikerrátánk. 100%-ot azért nem mondok, mert ebben a gazdasági környezetben, ahol olyan nagynevű magyar cégek hullanak el viszonylag hirtelen, mint a Cornexi, a Cerbona vagy a Szobi szörp, felelőtlenség lenne.

 

– Vevőminősítéssel is foglalkoztok, gondolom, azért elég jól arányban meg tudjátok tippelni, fizetni fog-e az adós vagy sem.

 

– Ha egy cég ellen rövid időn belül 5-8 tartozás miatti eljárás indul, az nagy valószínűséggel egy éven belül csődöt jelent, és felszámolják. Ha ilyen ügyet vállalunk, előre jelezzük az ügyfelünknek: kicsi az esélye annak, hogy az adós fizetni fog. Ha mégis így lesz, az talált pénz. Sajnos Magyarországon a tulajdonosok ritkán nyúlnak a zsebükbe, nem mentik meg cégüket. Inkább azt mondják: ennyi volt, kivettük belőle, amit lehetett, hagyjuk elbukni. Természetesen menet közben új céget alapítanak, és belekezdenek ugyanabba a tevékenységbe. Ez majdnem minden iparágban előfordul, és sajnos a gyártók és a beszállítók továbbra is kiszolgálják a régi-új cégét, mert tudják, ha nem ezt teszik, akkor elmegy a konkurenciához. Ilyen szempontból elmondható, hogy még a legnevesebb márkák tulajdonosai sem döntenek feltétlenül racionálisan.

 

– Nem szoktad megkapni, hogy „a válság biztosan jól jött nektek"?

 

– Mondták már többen, de én ezzel a nézettel több szempontból sem azonosulok. Egyrészt azt szoktam mondani, hogy adósok voltak, vannak és lesznek. Másrészt még egy követeléskezelő cégnek sem jó, ha válság van. Ilyenkor ugyanis a tartozások olyannyira elharapóznak, hogy körbetartozások lesznek, az adósok jelentős hányadának pedig megszűnnek a bevételei. Ilyenkor akár a fejünk tetejére is állhatunk. Ráadásul ha senki sem tud fizetni, abból a követeléskezelő cég sem él meg, hiszen mi kizárólag jutalékért dolgozunk.

 

– Mekkora a cég, nagyjából hol helyezkedik el a magyar piacon?

 

– Mintegy ötven hasonló cég van Magyarországon, ebből tíz jelentősebb, és azt gondolom, hogy mi ha az első háromban nem is, az első ötben biztosan benne vagyunk. A Credit Controll ötfős cégként indult még 2002-ben, tizenkét éve vagyunk a piacon. Ma ötvenen dolgoznak nálunk, évente 140-170 ezer ügyet viszünk, ami mintegy 14-18 milliárd forintnyi adósságállomány kezelését jelenti. Ügykezelésünk automatizált: saját fejlesztésű szoftverünk végzi. A jogi csapat üzlettársam, dr. Patyi Gergely ügyvédi irodájában van, ők tartják az oktatásokat ügykezelőink részére is. Megbízásaink 98%-át hosszú távú kapcsolatok adják. A lakossági piacon olyan referenciákkal büszkélkedhetünk, mint a Magyar Telekom, az Invitel, a UPC, az Erste Bank, a City Bank vagy az OTP faktoring, vállalati megbízóink között pedig megtalálható a MOL Zrt. és több leányvállalata, valamint a Hilti, a 3M Hungária és a Spar Magyarország is.

 

– Több érmés céggel is együttműködtetek a közelmúltban.

 

– Valóban, kipróbáltuk Ujváry András tréningjeit, az EsterCom médiaügynökség pedig épp most nézi át kommunikációs anyagainkat. Persze nem csak azért dolgozunk velük, mert az ÉrMéhez tartoznak: kiváló szakembereknek tartom mindegyiküket. Fontosnak tartom, hogy a klubon belül törekedjünk egymás szolgáltatásainak igénybe vételére, sőt, hasznos lenne, ha ezen felül egymás kapcsolataiban is gondolkodnánk, és gyakrabban ajánlanánk ÉrMés cégeket üzleti partnereink számára.

 

R.L. 



BGA

Segélyakciónk 

Nyitólap
Gyűjtés az ukrajnai menekültek megsegítésére - a Beregszászi Járási Máltai Szeretetszolgálat Kárpátalján végzett munkáját támogatja az ÉrMe Hálózat.

Tovább»

Könyvtár 

Ajánlott olvasmányok keresztény vállalkozóknak, cégvezetőknek

Nyitólap

Van, ami még hiányzik a listából? Várjuk olvasóink javaslatait.

Tovább»

ÉrMe Hálózat
ÉrMe Alapítvány
ÉrTe Nonprofit Kft.
Érme Budapest Klub
ÉrMe Páty Klub
ÉrMe Junior Klub
ÉrMe Bakony Klub
ÉrMe Kaposvár Klub
ÉrMe Benedictus Klub
ÉrMe Vác Klub
ÉrMe Építőipari Kerekasztal
Alapinformációk
Rólunk
Bemutatkozó-kiadványunk
ÉrMe-kapcsolat
Honlap-impresszum
Statútum
Statute in English
ÉrMe Brochure
Társadalmi szerepvállalás
Ügyek és projektek
Az üzleti vezető hivatása
Szövetségeseink
ÉrMe-könyvtár
  ©2012 ÉrMe Alapítvány  |  Impresszum  |  Médiaajánlat  |  Adatvédelem